Dine forsikringer holder flyttedag

Vi har skiftet it-system, så det bliver nemmere at holde styr på dine forsikringer

Det betyder bl.a. mere forenklede forsikringsbetingelser, så det er lettere for dig at gennemskue, hvordan du er dækket. Dine forsikringer bliver automatisk overført til det nye system, og vi sender dig nye policer, når det sker. Så du skal ikke gøre noget.

Samme pris og dækning

Du er lige så godt dækket som før ændringen, og din pris er den samme.

Nogle policer bliver til flere

Ulykkesforsikringer og hændelsesforsikringer (nu Udvidet strakserstatning) med flere personer deles ud på flere policer, og hundeforsikringen får sin egen police – én pr. hund.

Du skal ikke gøre noget

Vi klarer det hele, og du får automatisk dine nye policer i e-Boks eller postkassen
– ét brev pr. police.

Har du fået dine nye policer og har spørgsmål?

Se, hvad andre spørger om

Skal jeg gøre noget?

Nej, du skal ikke gøre noget – vi sørger for, at alt fortsætter som før. Du kan nu smide din gamle police ud og erstatte med den nye, vi netop har sendt dig.

Får alle i husstanden nye policer samtidig?

Vi har et mål om at sende nye policer til alle i husstanden på samme tid, men rent teknisk kan vi desværre ikke sikre dette for alle kunder. Det kan derfor ske, at du modtager de nye policer på forskellige tidspunkter.

Er der en police, du ikke modtager i første omgang, fortsætter den uændret og bliver flyttet på et senere tidspunkt. Du vil få ét brev pr. ny police i din e-Boks, hvis du er tilmeldt e-Boks, eller i din postkasse, når vi har flyttet den til vores nye system.

Jeg vil gerne have mine policer på mail eller print

Du kan downloade dine policer på Mit Privatsikring under "Mine forsikringer" eller sende os en mail her, så sender vi dine policer med posten.

Jeg vil gerne tilmeldes e-Boks

Vi vil meget gerne kommunikere med dig gennem e-Boks.

Skriv til os

Jeg har ikke hund længere

Send os en mail her, så retter vi din police hurtigst muligt. Er du tilmeldt e-Boks, modtager du den nye police der. Er du ikke tilmeldt e-Boks, modtager du din nye police med posten.

Der er forkert adresse på min kolonihave

I forbindelse med at vi har opdateret vores adresser, er der visse kolonihaver, hvor adressen er blevet sat til kolonihaveforeningens generelle adresse. Send adressen til os i en mail her, så retter vi hurtigst muligt i vores system.

Jeg har fået 2 policer på ulykkesforsikringen

Ved overgangen til vores nye it-system får alle kunder deres egen ulykkesforsikring. Du vil derfor modtage én forsikringspolice pr. person. Hvis du modtager mere end én ulykkesforsikring på dig selv, kan det være, fordi du har to ulykkesforsikringer, eller fordi du er oprettet som krydsbegunstiget på din ulykkesforsikring. Dette er helt korrekt, men har du brug for yderligere forklaring, så send os en mail her.

Jeg har fået to policer på studieforsikringen

Din studieforsikring er fortsat sat sammen af to forsikringer – en indboforsikring med inkluderet verdensrejsedækning og en ulykkesforsikring. Derfor har du modtaget to policer fra os. Det gjorde du også, dengang du købte studieforsikringen.

Jeg har fået en højere selvrisiko på bilforsikring

Har du fået en højere selvrisiko på din bil, skyldes det, at du tidligere har haft en såkaldt trinforsikring - et produkt, som vi ikke tilbyder længere. Nu får du i stedet forsikringen Bil eller Bil Elite. Disse nye forsikringer har mange fordele - læs mere her, men det betyder at du får en højere selvrisiko. Har du spørgsmål til din nye forsikring, er du velkommen til at ringe til os.

Hvornår modtager jeg min minipolice til min knallert

Vi sender automatisk denne til din e-Boks, hvis du er tilmeldt dette. Hvis ikke du er tilmeldt e-Boks, sender vi policen med posten. Har du ikke fået det i e-Boks eller med posten, så send os en mail.

Hvad gør jeg, hvis jeg har mindre ændringer til mine nye policer?

Opdager du noget på dine nye policer, som vi skal ændre, kan du med fordel sende os en mail. Vi oplever desværre lang ventetid på at komme igennem på telefonerne i øjeblikket.

Stiger mine priser?

Nej, din pris er den samme som før, og du beholder de fordele, du har i dag. 

Gebyrer forbliver uændrede.

Se de gældende gebyrer

Hvornår sker ændringerne?

Du kan se, hvornår ændringerne træder i kraft på din nye police under punktet ”Policen gælder fra”.

Hvad sker der med min betaling fremover?

Din betaling fortsætter som hidtil.

  • Er du tilmeldt Betalingsservice, sørger vi for, at dit nye policenummer bliver tilmeldt. Vær dog opmærksom på, at dette vises som en ny BS-aftale på din BS-oversigt, og at den tidligere BS-aftale med Privatsikring ophører på et senere tidspunkt. Modtager du en besked om, at en BS-aftale er ophørt og afmeldt, kan du derfor være helt rolig og behøver ikke gøre noget, da vi automatisk opretter en ny BS-aftale. Du risikerer altså ikke, at dine forsikringer pludselig ikke bliver betalt, og du ikke er dækket.
  • Betaler du via girokort, fortsætter du med det.

Har du kvart- eller halvårlig betaling, fortsætter du med at betale, som du har gjort det indtil nu. Eneste ændring er, at vi skal flytte din betalingsordning til det nye system.

Hvordan får jeg mine breve fra Privatsikring i e-Boks fremfor med posten?

Modtager du i dag alle breve fra os med posten, skyldes det, at du står som frameldt til at modtage post fra os i e-Boks. Du kan tilmelde dig til at modtage post i e-Boks ved at sende os en mail. Ønsker du at modtage seneste nyt, gode råd og gode tilbud, er det også en god idé at tilmelde dig vores nyhedsbrev her.

Jeg har en igangværende skade – hvordan påvirkes den?

Vores behandling af din skade påvirkes ikke af vores nye it-system.

Jeg har en bådforsikring – hvornår modtager jeg en ny police?

Din bådforsikring bliver ikke flyttet, og du får derfor ikke en ny police. Dækning og priser er derfor også uændrede.

Jeg har en økonomisikring – hvornår modtager jeg en ny police?

Din økonomisikring bliver ikke flyttet, og du får derfor ikke en ny police. Dækning og priser er derfor også uændrede.

Jeg har en ejerskifteforsikring – hvornår modtager jeg en ny police?

Din ejerskifteforsikring bliver ikke flyttet, og du får derfor ikke en ny police. Dækning og priser er derfor også uændrede.

Hvorfor får jeg så mange breve?

Af tekniske årsager har vi desværre ikke mulighed for at sende alle dine policer samlet. Dog sender vi dem så vidt muligt på samme dag, så du skulle gerne modtage dem alle på én dag. Det kan dog ske, at du modtager dem på forskellige tidspunkter.

Jeg taler normalt forsikringer med min bankrådgiver. Hvorfor bliver jeg nu henvist til Privatsikrings kundecenter?

Da vi overgår til et helt nyt it-system, har vi denne gang valgt at samle alle spørgsmål om nye policer hos Privatsikrings kundecenter. Har du behov for en gennemgang af dine forsikringer eller spørgsmål, som ikke relaterer sig til overgangen til det nye it-system, skal du fortsat kontakte din bankrådgiver.

Har jeg samme dækninger som før?

Ja, du er lige så godt eller bedre forsikret. Nogle af dine dækninger har bare fået nye navne. Du kan altid se på policen, hvilke dækninger du har. Tidligere fordele for din forsikring er nævnt på en klausul sidst i policen. Uanset om du har en klausul eller ej, betyder det bare, at alt er, som det plejer at være. Se ændringen for dine dækninger herunder. Her vil du også kunne se eventuelle nye tilvalgsmuligheder.

Bilforsikring

  • Selvrisikosikring, der før hed Selvrisikodækning, er splittet op i to dækninger, nemlig Selvrisikosikring og Parkeringsskade.
  • Parkeringsskade, der før hed Selvrisikodækning, er splittet op i to dækninger, nemlig Selvrisikosikring og Parkeringsskade. Parkeringsskade dækker nu også dørslag.

Motorcykelforsikring

  • Selvrisikosikring hed før Selvrisikodækning og er nu udvidet til at omfatte påkørsel af dyr uden selvrisiko.
  • Til din motorcykel er det nu muligt at købe Vejhjælp.
    Her er du dækket, hvis din motorcykel fx ikke kan starte eller får driftstop.

Ulykkesforsikring

  • Hændelsesforsikring skifter navn til Udvidet strakserstatning

Til ulykkesforsikringen er det nu muligt at købe:

  • Udvidet kørsel, som dækker kørsel til og fra et behandlingssted efter en ulykke
  • Overfald (købes fra 25 år). Vi udbetaler 5.000 kr. til dig, hvis du bliver udsat for overfald, samt 10 behandlinger hos en psykolog, hvis du har behov for det efter overfaldet.

    Campingvognsforsikring

    Din kaskoforsikring er er nu udvidet til at dække erstatningscampingvogn. Det betyder, at hvis du skulle få en kaskoskade inden din ferie, dækker vi omkostningerne til at leje en ny.

    Fritidshusforsikring

    • Ferieudlejning dækker tyveri og hærværksskader forvoldt af lejer. Dette har tidligere været en dækning under din Plus-dækning, som nu hedder Udvidet indbo.
    • Udvidet indbo (tidligere Plus-dækning) omfatter nu også Køle- og frostvaredækning, der fx dækker skader på varer i køleskab og fryser, hvis disse skyldes en tilfældig afbrydelse af strømmen eller svigt af anlægget.

    Til fritidshusforsikringen er det nu muligt at købe:

    • Udvidet vand
      Her er du fx dækket ved vandindtrængen, selvom der ikke er tale om skybrud.
    • Udvidet hus og have (se forklaringen under husforsikring).
    • Ferieudlejning
      Vi dækker skader, der er forvoldt af lejer, hvis du lejer dit fritidshus ud.

    Husforsikring

    Udvidet hus og have er en ny dækning, som dækker:

    • skader forvoldt af dyr, som du tidligere var dækket for på din kasko
    • kosmetiske forskelle, som du tidligere var dækket for på Glas og sanitet samt Skjulte rør og kabler
    • byggematerialer, som du tidligere var dækket for på din kasko.

    Med Udvidet hus og have er du nu også dækket for:

    • Funktionsfejl.
      Det kan være skader som følge af fejl og svigt i faste elektriske bygningsinstallationer, fx centralvarmefyr eller skader som følge af fejl og svigt i elektriske installationer til medforsikrede svømmebassin. 
    • Haveanlæg.
      Her dækker vi fx skader på haveanlæg, som påkøres af en person, der ikke er ejer eller bruger af ejendommen, eller skader, som skyldes hærværk eller tyveri på/af dit haveanlæg.

    Til husforsikringen er det nu muligt at købe:

    • Ferieudlejning.
      Her er du dækket ved skader, der er forvoldt af lejer, hvis du lejer dit hus ud.

    Indboforsikring

    • Din indboforsikring dækker det samme som før. Dog er der nogle dækninger, der har skiftet navn. Plusdækning hedder nu Pludselig skade og Rejseplus hedder nu Afbestilling.
    • Indboforsikring og hundeforsikring er splittet op i to forsikringer. Det betyder at du fremover vil modtage en særskilt police til din hundeforsikring.

    Studieforsikring

    Din studieforsikring er fortsat sat sammen af to forsikringer – en indboforsikring med inkluderet verdensrejsedækning og en ulykkesforsikring. Læs, hvilke ændringer der er under indboforsikring og ulykkesforsikring.