Du får online lægehjælp som Pluskunde

Hurtig adgang til lægehjælp – også aften og weekend

  • Du og din familie får fri adgang til online lægehjælp direkte på mobilen.
  • Få lægehjælp, når du har brug for det. Både om aftenen og i weekenden – og på ferien i udlandet. 
  • Du taler med en erfaren speciallæge i almen medicin, der fx kan give dig lægefaglig rådgivning, oprette henvisninger og forny recepter. 
  • Online lægehjælp er et supplement til din praktiserende læge, og du slipper for tidsbestilling og venteværelser.  
Læs mere om online lægehjælp

Spørgsmål og svar om online lægehjælp til Pluskunder

Hvornår kan jeg ringe til online læge?

Du kan tale direkte med en læge i løbet af cirka 5 minutter mandag til fredag kl. 08.00–22.00 og lørdag og søndag kl. 08.00–18.00. 

Du kan også skrive til online læge døgnet rundt. Så får du svar, så snart de åbner.

Taler jeg med en dansk autoriseret speciallæge?

Du og din familie taler med en erfaren, dansk autoriseret speciallæge i almen medicin. Vi samarbejder om den lægefaglige rådgivning med Hejdoktor.dk, som har gennemført over 100.000 konsultationer siden deres start i 2015. 

Hvordan er jeg i kontakt med lægen?

Du kan få en videokonsultation, en samtale eller chatte direkte med en læge.  

Når du er tilmeldt, kan du logge ind på computer eller bruge Hejdoktor-appen på mobil og tablet, når du vil i kontakt med en læge.  

Du skal tilmelde dig online lægehjælp hos os, før du kan benytte dig af servicen.

Hvad kan jeg spørge lægen om?

Du kan stille alle former for spørgsmål om dig selv og din familie. Lægen kan fx hjælpe dig inden for disse områder: 

  • Vurdere, om du fejler noget alvorligt og skal tilses fysisk af en læge
  • Rådgive og behandle dig for fx allergi, hudgener, virus, infektion og lignende
  • Vurdere dit spørgsmål eller se på din tilstand med nye øjne
  • Udstede og forny recepter
  • Videresende den journal, der bliver optaget, til din egen læge, hvis du ønsker det
  • Udskrive recept på antibiotika, hvis lægen kan stille en diagnose uden at tilse dig fysisk, eller at der skal podes for bakterier. 

Når du bruger online læge, er du datasikret, og Privatsikring har ikke adgang til oplysninger om, hvad du har talt med lægen om.

Beholder jeg min egen, praktiserende læge?

Ja, den direkte linje til online lægehjælp er et supplement til din egen læge – ikke en erstatning for denne.  

Skal du have en fysisk undersøgelse, eller er du allerede i gang med en udredning, skal du naturligvis bruge egen læge. 

Det samme gælder ved recepter på vanedannende eller stærkt smertestillende medicin. Dem kan du ikke få udskrevet online.

 

Hvordan tilmelder jeg mig online læge?

Du skal først tilmelde dig online lægehjælp her hos os, så vi kan betale servicen for dig. Herefter kan du hente Hejdoktor-appen i App Store eller Google Play, eller besøge Hejdoktor.dk på din computer.  

Når du er tilmeldt, kan du frit kontakte Hejdoktor.dk på mobilen, tablet eller pc og få hjælp af en læge.

Vil jeg altid have adgang til online læge?

Adgangen til Online læge ophører automatisk når du ikke længere opfylder kravene for at være Pluskude.